با حضور معاون نماينده شوراي عالي آموزش و پرورش در استان خراسان رضوی؛

جلسه کمیته هماهنگی و نظارت درس آمادگی دفاعی استان برگزار شد

جلسه کمیته هماهنگی و نظارتی درس آمادگی دفاعی با هدف بحث و تبادل نظر و سیاست گذاری برنامه های نیمسال دوم تحصیلی با حضور رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی و اعضای کمیته هماهنگی و نظارتی استان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، جلسه کمیته هماهنگی و نظارت درس آمادگی دفاعی استان با حضور رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش استان، سرهنگ شادبخش سرپرست تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) و حجت الاسلام جعفری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی برگزار گردید.

رضایی در این جلسه اظهار داشت: دفاع یک ضرورت است و آموزش دفاعی یک التزام ، هدف‌گذاری برای درس دفاعی یکی از مهم‌ترین و با اهمیت ترین ضروریات جامعه قانونی ما است، با توجه به تغییر رویکرد دشمنان ایران از جنگ سخت به جنگ نرم و فرهنگی درس آموزش دفاعی یکی از ضروریات ها و نیازهای حوزه دانش آموزان که باید به آن توجه ویژه ای شود.

شادبخش با بیان اینکه میزان الگوپذیری دانش آموزان از معلمین بسیار بالاست، گفت: در جامعه امروز، دبیران درس آمادگی دفاعی، نقش بسزایی در تربیت دانش آموزان دارند و باید ضمن بیان پیام صلح طلبی اسلام، آن‌ها را هوشیار نمایند تا فریب بازی گردانان دنیای به ظاهر متمدن امروز را نخورند.

حجت الاسلام جعفری در این جلسه به تشریح نحوه اجرای اردوی عملی درس آمادگی دفاعی پسران و دختران پرداخت و عنوان کرد: تمام تمهیدات لازم برای اجرای هرچه بهتر این برنامه اندیشیده شده است.

گفتنی است در این مرحله از اردو، دانش آموزان با مهارت های فردی و گروهی سازماندهی، اسلحه شناسی، زندگی و وصایای شهداء آشنا خواهند شد.